Web Engineering (B-TM-YT0292)

6 studiepuntenNederlands60 urenTweede semesterTweede semester
Beerens Sofie (coördinator) |  Beerens Sofie
POC PBA ELEKTRONICA-ICT STKA TMMA

Leerdoelen:

(1) De student analyseert bestaande HTML en CSS code. Hij/zij vindt syntax fouten en schetst het resultaat van deze code zonder hulp van een browser of ander software programma.

(2) De student voorspelt het resultaat van bestaande JavaScript, jQuery en/of op XML gebaseerde code zonder hulp van een browser of ander software programma.

(3) De student gebruikt HTML en CSS om een website van een professioneel ogende lay-out te voorzien. Hij/zij ontwikkelt een website op een kwaliteitsvolle manier en maakt daarvoor gebruik van een correcte pagina structuur en robuuste CSS technieken.

(4) De student maakt een website interactief met behulp van JavaScript en/of jQuery.

(5) De student maakt gebruik van XML bestanden en op XML gebaseerde technieken om gegevens selectief weer te geven in een website.

(6) De student test de website tijdens het ontwikkelproces met het oog op het opleveren van een succesvol werkende software.

Geen

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. Web Engineering: Theory (B-TM-YT5292)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College36 urenTweede semesterTweede semester
Beerens Sofie
POC PBA ELEKTRONICA-ICT STKA TMMA

- HTML

- CSS

- JavaScript

- jQuery

- XML, XSL, DTD, XML schema, XSLT

Slides op Thomas More LMS (Learning Management System)

3 sp. Web Engineering: Lab (B-TM-YT5366)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: Practicum24 urenTweede semesterTweede semester
Beerens Sofie
POC PBA ELEKTRONICA-ICT STKA TMMA

Tijdens de labo's wordt de aangereikte theorie ingeoefend.

Daarbovenop maakt de student een eigen website waarin de in de theorie aangereikte methodes verwerkt zijn. Deze website wordt gequoteerd en wordt tijdens het labo examen gedemonstreerd.

Slides opThomas More LMS (Learning Management System)

Evaluatieactiviteiten

Web Engineering: Lab (B-TM-YT7292)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Schriftelijk, Praktijkexamen, Ontwerp/Product
Vraagvormen : Open vragen, Gesloten vragen

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal
YT5292 - Web Engineering: Theory
YT5366 - Web Engineering: Lab

Web engineering theorie

kennistoets: 100%

Dit examen is gesloten boek, dus zonder gebruik van externe middelen en cursusmateriaal.
Het theorie examen toetst de kennis van en het verworven inzicht in de bouwstenen van een interactieve website.
 

Web engineering labo

praktijkexamen: 60%
Praktijkexamen aan een computer waarbij de eigen cursus en de hulpbestanden op het systeem gebruikt mogen worden. De student krijgt op het examen één of meerdere opgaven die hij/zij achter de computer moet uitwerken.

opdracht: 40%
de student maakt een interactieve website waarin de in de theorie aangereikte methodes verwerkt zijn. Deze website wordt tijdens het labo examen gedemonstreerd.
 

Het opleidingsonderdeel wordt geëvalueerd aan de hand van 2 evaluatie-activiteiten, zijnde een theorie examen en een labo examen. Elke evaluatie-activiteit evalueert afzonderlijke leerdoelen. Het theorie examen evalueert de leerdoelen (1) en (2). Het labo examen de leerdoelen (3) - (6). Indien de student op één van de evaluatie-activiteiten een score behaalt van <7 dan kan de student maximaal 9/20 behalen voor het volledige opleidingsonderdeel.

Binnen dit opleidingsonderdeel zijn er deeloverdrachten bij een geslaagd deelresultaat:

  • YT5292 - Web Engineering: Theory (binnen academiejaar)
  • YT5366 - Web Engineering: Lab (binnen academiejaar)

Web engineering theorie

kennnistoets: 100%

Dit examen is gesloten boek, dus zonder gebruik van externe middelen en cursusmateriaal.
Het theorie examen toetst de kennis van en het verworven inzicht in de bouwstenen van een interactieve website.
 

Web engineering labo

praktijkexamen: 60%
Praktijkexamen aan een computer waarbij de cursus en de hulpbestanden op het systeem gebruikt mogen worden. De student krijgt op het examen één of meerdere opgaven die hij/zij achter de computer moet uitwerken.

opdracht: 40%
de student maakt een verbeterde versie van zijn eigen website. De student contacteert zelf de docent om na te gaan hoe de website verder verbeterd kan worden. Deze verbeterde website wordt tijdens het labo examen gedemonstreerd.


Het opleidingsonderdeel wordt geëvalueerd aan de hand van 2 evaluatie-activiteiten, zijnde een theorie examen en een labo examen. Elke evaluatie-activiteit evalueert afzonderlijke leerdoelen. Het theorie examen evalueert de leerdoelen (1) en (2). Het labo examen de leerdoelen (3) - (6). Indien de student op één van de evaluatie-activiteiten een score behaalt van <7 dan kan de student maximaal 9/20 behalen voor het volledige opleidingsonderdeel.