Sales 2 : Sales Management (B-TM-YB0990)

Doelstellingen
You work in a team - Werk in team verband .
You manage your project using your acquired knowledge of Project Management- Maak gebruik van je kennis in project management.
You draw up a sales plan based on the given theory and your own research - Ontwikkel een "sales plan" op basis van de verstrekte theoretische inhoud.
You present your sales plan in an enthusiastic and professional manner - Presenteer je "sales plan" in groep op een professionele manier.
You follow current events and translate this into a sales context - Gebruik je algemene kennis op basis van het algemene nieuws en plaats dat in een verkoop context.
Begintermen
basic knowledge of general business management
Identieke opleidingsonderdelen
Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
YB0542 : Sales 2: Accountmanagement (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
YB1007 : Sales 2: Account Management (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
Plaats in het onderwijsaanbod
- Bachelor Bedrijfsmanagement (Mechelen) (Automotive Management) 180 sp.
- Bachelor Bedrijfsmanagement (Mechelen) (Business en Management) 180 sp.
- Bachelor Bedrijfsmanagement (Mechelen) (Financiën en Verzekeringen) 180 sp.
- Bachelor Bedrijfsmanagement (Mechelen) (Immobiliën & Verzekeringen) 180 sp.
- Bachelor Bedrijfsmanagement (Mechelen) (Internationaal Ondernemen) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Sales 2 : Sales Management (B-TM-YB6040)




Inhoud
- Organisatie & planning sales
- Van ondernemingsbeleid tot verkoopbeleid
- Salesprognose
- Evaluatie
- Structuur salesplan
- Soft- & hard skills
- Opstellen salesplan
Studiemateriaal
A. Verplichte leermiddelen:
Alle slides en aanvullende oefeningen die via het elektronisch leerplatform aan de studenten beschikbaar worden gesteld.
B. Optionele leermiddelen:
Handboek: Titel: Sales Management - Rustenburg Gb. - Noordhof Wolters - ISBN 9789001807962 - 4e druk
Toelichting onderwijstaal
Nederlands
Toelichting werkvorm
Groepswerk - Hoorcollege - Interactiecollege
Wekelijkse contacturen met uiteenzetting van de te kennen leerstof en uitgewerkt aan de hand van praktijkvoorbeelden.
Daarnaast zijn er ook een aantal door de studenten zelf uit te werken oefeningen en kleine cases. De opdrachten worden tijdens de contactmomenten uitgelegd. De mogelijke oplossingen worden de week erop uitgewerkt en besproken. De student heeft steeds de mogelijkheid bijkomende informatie of meer uitleg te vragen.
Bij het opstellen van het salesplan ontvangen de studenten een opdracht die ze in groep uitwerken. Hier zijn een aantal feedbackmomenten gepland met de docent.
Dit wordt afgesloten met een korte presentatie van het salesplan aan de medestudenten. (zie ook evaluatie)
Evaluatieactiviteiten
Sales 2 : Sales Management (B-TM-YB7990)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Mondeling examen 100%
Je wordt geëvalueerd op basis van:
- Inhoud van de presentatie (incl. layout)
- correctheid van concept en cijfers
- professioneel presenteren (presentatieskills)
Toelichting bij herkansen
Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.
Individuele nieuwe versie van een accountplan of salesplan, rekening houdend met de ontvangen feedback. (100%)
Je wordt beoordeeld volgens dezelfde parameters van eerste examenkans tijdens een mondelinge presentatie