Innovation Lab (B-TM-YB1105)

Doelstellingen
De student verdiept zich al doende in sleutelvaardigheden betreffende ondernemen en innoveren, en leert de voornaamste instrumenten te gebruiken met betrekking tot innovatie.
De student leert samenwerken in projectvorm met groepsopdrachten.
De student leert focus te leggen op de innovatiekracht binnen projectwerk.
De student organiseert een event waarbij ze de professionele wereld hun projecten tonen.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Bachelor Bedrijfsmanagement (Mechelen) (Business en Management) 180 sp.
- Bachelor Bedrijfsmanagement (Mechelen) (Supply Chain Management) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
2 sp. Innovation Lab (B-TM-YB6374)




Inhoud
Er wordt gestart met een hackathon in opdracht van een opleidingsgelieerde opdrachtgever.
Daarna werken de studenten in team en volgens een innovatie proces-methode aan de uitwerking van de concepten die tijdens de hackathon zijn ontstaan.
Aan het einde van het traject worden de resultaten in de vorm van een (online) event voorgesteld.
Studiemateriaal
Innovatie toolbook + readers.
Toelichting werkvorm
Hackaton ( meestal op een externe locatie ) - mogelijks zal hiervoor een kost in aanrekening komen indien noodzakelijk.
Werksessies per week in teamverband (simulatie van een startup)
Inhoudelijke coaching door externe experten + procescoaching door de docenten.
1 sp. Hackaton SCM (B-TM-YB6375)




Inhoud
Hackaton ( normaal gezien op een externe locatie ) die als start van " Innovation Lab " & haar specifiek thema zal gelden.
Kosten in relatie met de hackaton zijn ten laste van de student.
Evaluatieactiviteiten
Innovation Lab (B-TM-YB8105)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Toelichting bij herkansen
Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.
Idem als eerste zittijd
Afhankelijk van het tekort bepalen de docenten wat dient te gebeuren bij een tekort voor de tweede zittijd