International Digital Marketing (B-TM-YB1332)

Doelstellingen
- Je hebt inzicht in de bedrijfs- en marketingstrategieën van internationale bedrijven.
- Je verwerkt de kennis gedeeltelijk zelf.
- Je kan specifieke, bruikbare informatie opzoeken, analyseren en synthetiseren van zowel nationale als internationale bedrijven en dit alles ook vergelijken.
- Je kan op een zelfstandige manier opdrachten uitvoeren.
- Je plant in functie van het halen van deadlines.
- Je kan een kwaliteitsvolle redenering opbouwen en die op professionele wijze schriftelijk overbrengen.
Begintermen
Je neemt het keuzepakket Digital Marketing op in je ISP.
Identieke opleidingsonderdelen
Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
YB1088 : International Marketing (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
Plaats in het onderwijsaanbod
- Bachelor Bedrijfsmanagement (Mechelen) (Marketing) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. International Digital Marketing (B-TM-YB6472)




Inhoud
- Hoe pakken grote internationale bedrijven hun marketingstrategie aan?
- Wat doen ze anders dan bij ons?
- Wat doen ze anders dan bedrijven die binnen de grens blijven?
- Welke technieken gebruiken ze om markten te penetreren? Hoe verzoenen ze een bedrijfscultuur met verschillende maatschappelijke culturen?
Zulke topics worden zelfstandig behandeld ter voorbereiding, tijdens en na de studiereis naar Dublin, waar begeleide bedrijfsbezoeken centraal staan.
Studiemateriaal
Studiekost: meer dan 100 euro (De informatie over studiekosten zoals hier opgenomen is indicatief en geeft enkel de prijs weer bij aankoop van nieuw materiaal. Er zijn mogelijk ook e- en tweedehandskopijen beschikbaar. Op LIMO kan je nagaan of het handboek beschikbaar is in de bibliotheek. Eventuele printkosten en optioneel studiemateriaal zijn niet in deze prijs vervat.)
Studenten moeten rekenen op ongeveer €300-€400 per persoon voor een 2-daags programma in de maand november. Meer informatie wordt in de les en via Canvas gecommuniceerd.
Toelichting onderwijstaal
Tijdens de excursie is Engels de voertaal, in de lessen is dat Nederlands.
Toelichting werkvorm
Bedrijfsbezoek - Studiereis
Het centrale onderdeel van dit opleidingsonderdeel is een studiereis met bedrijfsbezoeken naar Dublin. Er worden lessen en werksessies georganiseerd die de student voorbereiden op de reis en op de taken die tijdens en na de reis gemaakt moeten worden.
Indien de reis door omstandigheden niet kan doorgaan, zullen de lessen anders ingevuld worden met een theoretische focus op internationale marketing.
Evaluatieactiviteiten
International Digital Marketing (B-TM-YB8332)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
De studenten werken voor, tijdens en na de excursie een opdracht uit met als thema internationale marketing.
Tijdens de excursie brengen ze verslag uit van de trip op sociale media.
Toelichting bij herkansen
Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.
Geen deeloverdrachten. De student maakt in tweede zit een nieuwe opdracht.