Digital Marketing Project (B-TM-YB1368)

Doelstellingen
Leerdoelen:
- Je verzamelt, analyseert, interpreteert en evalueert autonoom wetenschappelijke en contextgebonden kwantitatieve en kwalitatieve data en kan hierover professioneel rapporteren en aanbevelingen formuleren en toont hierbij een kritische onderzoekende houding
- Je werkt constructief samen als lid van een divers team en neemt verantwoordelijkheid in verschillende taken en rollen binnen een bedrijf of een organisatie
- Je vertaalt het marketingplan naar een on- en offline marketingcommunicatieplan
Digital Marketing Academy
- Je leert de praktische toepassing van Digitale marketing door een campagne door min. 30 dagen te beheren voor een vooraf goedgekeurde non-profit organisatie via het programma Google Ad Grants
- Je werkt in een klein groepje (ongeveer 4 personen) samen aan het project Digital Master Project
- Je bent in staat om je grote gedeelten leerstof eigen te maken via zelfstudie
- Je brengt de theorie over in de praktijk door zelf aan de slag te gaan met de studiematerialen uit de lessen, zelfstudie en coaching
- Je verdeelt de taken, participeert en draagt actief bij aan het teamwerk
- Je bedenkt creatieve oplossingen om de resultaten van teamwerk te verbeteren
- Je hebt de eindverantwoordelijkheid voor min 1 campagne en toont o.a. aan de hand van activiteiten in het account en het logboek aan
- Je trekt data driven conclusies uit de data na afloop de campagne
- Je presenteert de resultaten van de academy onder vorm van een post-campagne rapport. De student neemt deel aan de groepspresentatie van het gehele project voor de docenten en de non-profit organisatie. De non-profit wordt uitgenodigd bij deze presentatie
Plaats in het onderwijsaanbod
- Bachelor Bedrijfsmanagement (Mechelen) (Marketing) 180 sp.
- Bachelor Bedrijfsmanagement (Mechelen) (Sportmarketing) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Digital Marketing Project (B-TM-YB6509)




Inhoud
- Optimaliseren van een Google Ads Campagne
- Optimaliseren van een Google Ads Campagne
- Conversies en Geavanceerde Rapporten
- Mini-Peer Audit van Campagnes
- Post-Campagne Rapport en Presentatie Maken
- Eindpresentatie (Try-out)
Studiemateriaal
Studiekost: 1-10 euro (De informatie over studiekosten zoals hier opgenomen is indicatief en geeft enkel de prijs weer bij aankoop van nieuw materiaal. Er zijn mogelijk ook e- en tweedehandskopijen beschikbaar. Op LIMO kan je nagaan of het handboek beschikbaar is in de bibliotheek. Eventuele printkosten en optioneel studiemateriaal zijn niet in deze prijs vervat.)
Toelichting werkvorm
Groepswerk - Hoorcollege - Interactiecollege - Projectwerk
Evaluatieactiviteiten
Digital Marketing Project (B-TM-YB8368)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
- Groepswerk (Postcampagne Rapport), gecorrigeerd door Peer- en Zelf-evaluatie (40%)
- Permanente evaluatie: Medewerking tijdens contactmomenten (20%)
- Individuele prestatie mondeling examen (20%)
- Meetbare acties in logboek en account (20%)
Mondeling examen in de vorm van een mondelinge verdediging en een aantal kennisvragen (combinatie open vragen en gesloten vragen)
Toelichting bij herkansen
Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.
Tweede examenkans:
Het individueel beheren van min. 1 campagne voor een erkende non-profit. Het opnieuw indienen digitalemarketingstrategie en mondeling examen bestaande uit combinatie open vragen en gesloten vragen.
Mondeling examen:
- Individueel Postcampagne Rapport (60%)
- Individuele prestatie mondeling examen (20%)
- Meetbare acties in logboek en account (20%)