Digital Marketing Project (B-TM-YB1368)

3 studiepuntenNederlands26 urenEerste semesterEerste semester
Van Besien Lore (coördinator) |  Blancke Pauline
POC PBA BEDRIJFSMANAGEMENT MECH TMMA

Leerdoelen:

  • Je verzamelt, analyseert, interpreteert en evalueert autonoom wetenschappelijke en contextgebonden kwantitatieve en kwalitatieve data en kan hierover professioneel rapporteren en aanbevelingen formuleren en toont hierbij een kritische onderzoekende houding
  • Je werkt constructief samen als lid van een divers team en neemt verantwoordelijkheid in verschillende taken en rollen binnen een bedrijf of een organisatie
  • Je vertaalt het marketingplan naar een on- en offline marketingcommunicatieplan

Digital Marketing Academy

  • Je leert de praktische toepassing van Digitale marketing door een campagne door min. 30 dagen te beheren voor een vooraf goedgekeurde non-profit organisatie via het programma Google Ad Grants
  • Je werkt in een klein groepje (ongeveer 4 personen) samen aan het project Digital Master Project
  • Je bent in staat om je grote gedeelten leerstof eigen te maken via zelfstudie
  • Je brengt de theorie over in de praktijk door zelf aan de slag te gaan met de studiematerialen uit de lessen, zelfstudie en coaching
  • Je verdeelt de taken, participeert en draagt actief bij aan het teamwerk
  • Je bedenkt creatieve oplossingen om de resultaten van teamwerk te verbeteren
  • Je hebt de eindverantwoordelijkheid voor min 1 campagne en toont o.a. aan de hand van activiteiten in het account en het logboek aan
  • Je trekt data driven conclusies uit de data na afloop de campagne
  • Je presenteert de resultaten van de academy onder vorm van een post-campagne rapport. De student neemt deel aan de groepspresentatie van het gehele project voor de docenten en de non-profit organisatie. De non-profit wordt uitgenodigd bij deze presentatie

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. Digital Marketing Project (B-TM-YB6509)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht26 urenEerste semesterEerste semester
Blancke Pauline
POC PBA BEDRIJFSMANAGEMENT MECH TMMA

  • Optimaliseren van een Google Ads Campagne
  • Optimaliseren van een Google Ads Campagne
  • Conversies en Geavanceerde Rapporten
  • Mini-Peer Audit van Campagnes
  • Post-Campagne Rapport en Presentatie Maken
  • Eindpresentatie (Try-out)

Studiekost: 1-10 euro (De informatie over studiekosten zoals hier opgenomen is indicatief en geeft enkel de prijs weer bij aankoop van nieuw materiaal. Er zijn mogelijk ook e- en tweedehandskopijen beschikbaar. Op LIMO kan je nagaan of het handboek beschikbaar is in de bibliotheek. Eventuele printkosten en optioneel studiemateriaal zijn niet in deze prijs vervat.)

Groepswerk - Hoorcollege - Interactiecollege - Projectwerk

Evaluatieactiviteiten

Digital Marketing Project (B-TM-YB8368)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Mondeling, Presentatie, Self assessment/Peer assessment, Medewerking tijdens contactmomenten, Procesevaluatie
Vraagvormen : Open vragen, Gesloten vragen

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

  • Groepswerk (Postcampagne Rapport), gecorrigeerd door Peer- en Zelf-evaluatie (40%)
  • Permanente evaluatie: Medewerking tijdens contactmomenten (20%)
  • Individuele prestatie mondeling examen (20%)
  • Meetbare acties in logboek en account (20%)

Mondeling examen in de vorm van een mondelinge verdediging en een aantal kennisvragen (combinatie open vragen en gesloten vragen)

Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.

Tweede examenkans:

Het individueel beheren van min. 1 campagne voor een erkende non-profit. Het opnieuw indienen digitalemarketingstrategie en mondeling examen bestaande uit combinatie open vragen en gesloten vragen.

Mondeling examen:

  • Individueel Postcampagne Rapport (60%)
  • Individuele prestatie mondeling examen (20%)
  • Meetbare acties in logboek en account (20%)