Sales management in de sport (B-TM-YB1377)

3 studiepuntenNederlands26 urenTweede semesterTweede semester
Polat Yasin (coördinator) |  N.
POC PBA BEDRIJFSMANAGEMENT MECH TMMA

Je

  • identificeert de stappen voor het opstellen van een salesplan en ontwikkelt een fictief voorbeeldplan specifiek voor een sportmerk.
  • bezit kennis en begrip van contextgedreven bedrijfs- en organisatieprocessen en kan deze toepassen in diverse contexten.
  • legt de rol en het belang van een Customer Relationship Management (CRM) systeem uit voor een salesorganisatie, inclusief aspecten zoals de customer journey, buyer persona's, en andere relevante elementen.
  • past je kennis en inzicht actief toe om verschillende belanghebbenden te ondersteunen bij het bereiken van doelstellingen.
  • communiceert effectief met verschillende belanghebbenden en hebt een klantgerichte aanpak.
  • bezit vaardigheden om wetenschappelijke en contextgedreven gegevens te verzamelen, analyseren en evalueren, en kan professionele rapporten en aanbevelingen opstellen.
  • toont autonomie en verantwoordelijkheid in je professionele ontwikkeling en blijft op de hoogte van trends en nieuwe inzichten.
  • beschrijft de functies van de verschillende rollen binnen een salesorganisatie en plaatst deze in de context van hun relaties met verschillende afdelingen.
  • voert een kritische evaluatie uit van de verkooptechnieken die worden toegepast in B2C-bedrijven.
  • reflecteert kritisch op de diverse taken van een salesmanager.

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. Sales management in de sport (B-TM-YB6518)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht26 urenTweede semesterTweede semester
N.
POC PBA BEDRIJFSMANAGEMENT MECH TMMA

  • Inleiding tot salesmanagement (sport)
  • Salesstrategieën en -planning
  • Verkoopkanalen en distributie
  • Verkoopvaardigheden en -technieken
  • Salesmanagement en prestatiebeheer
  • Internationale verkoop en globalisering
  • Trends en innovatie in salesmanagement

Studiekost: 1-10 euro (De informatie over studiekosten zoals hier opgenomen is indicatief en geeft enkel de prijs weer bij aankoop van nieuw materiaal. Er zijn mogelijk ook e- en tweedehandskopijen beschikbaar. Op LIMO kan je nagaan of het handboek beschikbaar is in de bibliotheek. Eventuele printkosten en optioneel studiemateriaal zijn niet in deze prijs vervat.)

Interactiecollege

Evaluatieactiviteiten

Sales management in de sport (B-TM-YB8377)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Paper/Werkstuk, Presentatie, Self assessment/Peer assessment, Medewerking tijdens contactmomenten, Procesevaluatie
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Weging eerste zittijd:

  • Paper: 60%
  • Presentatie en vragenronde: 30%
  • Procesevaluatie (Attitude, aanwezigheid, stiptheid, inzet, teamwork, …): 5%
  • Peer assessment: 5%

Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.

Weging tweede zittijd:

  • Paper: 60%
  • Presentatie en vragenronde: 30%
  • Procesevaluatie (Attitude, aanwezigheid, stiptheid, inzet, teamwork, …): 5%
    Voor de 2de examenperiode worden de punten van de eerste examenperiode overgenomen
  • Peer assessment: 5%
    Voor de 2de examenperiode worden de punten van de eerste examenperiode overgenomen