Luxury & Lifestyle Marketing (B-TM-YB1428)

3 studiepuntenNederlands26 urenEerste semesterEerste semester
Beevers Marleen (coördinator) |  N.
POC PBA BEDRIJFSMANAGEMENT MECH TMMA

  • Je bent je bewust over je persoonlijke kernwaarden en je positieve impact op zinvol leven en werken in een complexe wereldeconomie en fashionindustrie. Dit alles vanuit een holistische insteek.
  • Je begrijpt de basisprincipes en specifieke kenmerken en verschillen van luxe- en lifestylemarketing.
  • Je begrijpt de basisprincipes van consumentengedrag en kan de behoeften en verwachtingen van luxe- en lifestyleconsumenten analyseren.
  • Je begrijpt het belang van storytelling en belevenismarketing in de huidige mens-georiënteerde marktcontext en kan dit implementeren op luxe- en lifestylemerken.
  • Je bent je bewust over de belangrijke rol van duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid in de modesector en specifiek in de luxe- en lifestylemarketing.
  • Je begrijpt de impact van digitalisering, sociale media en innovatieve technologieën in luxe- en lifestylemarketing. 
  • Je weet hoe duurzame en ethisch verantwoorde communicatiestrategieën en brandingtechnieken voor luxe- en lifestylemerken te creëren en toe te passen.

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. Luxury & Lifestyle Marketing (B-TM-YB6575)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht26 urenEerste semesterEerste semester
N.
POC PBA BEDRIJFSMANAGEMENT MECH TMMA

  • Inleiding tot Luxury & Lifestyle Marketing
  • Positionering en branding
  • Doelgroepanalyse en klantgedrag
  • Retail en ervaring
  • Communicatie en promotie
  • Sociale verantwoordelijkheid en duurzaamheid

 

Studiekost: 26-50 euro (De informatie over studiekosten zoals hier opgenomen is indicatief en geeft enkel de prijs weer bij aankoop van nieuw materiaal. Er zijn mogelijk ook e- en tweedehandskopijen beschikbaar. Op LIMO kan je nagaan of het handboek beschikbaar is in de bibliotheek. Eventuele printkosten en optioneel studiemateriaal zijn niet in deze prijs vervat.)

Verplicht handboek:

  • Satisfashion - Marleen Beevers - ISBN: 9789464750058

Discussie - Gastcollege - Interactiecollege

Evaluatieactiviteiten

Luxury & Lifestyle Marketing (B-TM-YB8428)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Paper/Werkstuk, Presentatie, Medewerking tijdens contactmomenten

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

  • 100% permanente evaluatie
    • mondelinge vaardigheden
    • schriftelijke vaardigheden

Meer informatie vind je op het leerplatform Canvas.

Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.

Dezelfde modaliteiten als bij de eerste examenkans. Meer informatie vind je op het leerplatform Canvas.