Luxury & Lifestyle Marketing (B-TM-YB1428)

POC PBA BEDRIJFSMANAGEMENT MECH TMMA
Doelstellingen
- Je bent je bewust over je persoonlijke kernwaarden en je positieve impact op zinvol leven en werken in een complexe wereldeconomie en fashionindustrie. Dit alles vanuit een holistische insteek.
- Je begrijpt de basisprincipes en specifieke kenmerken en verschillen van luxe- en lifestylemarketing.
- Je begrijpt de basisprincipes van consumentengedrag en kan de behoeften en verwachtingen van luxe- en lifestyleconsumenten analyseren.
- Je begrijpt het belang van storytelling en belevenismarketing in de huidige mens-georiënteerde marktcontext en kan dit implementeren op luxe- en lifestylemerken.
- Je bent je bewust over de belangrijke rol van duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid in de modesector en specifiek in de luxe- en lifestylemarketing.
- Je begrijpt de impact van digitalisering, sociale media en innovatieve technologieën in luxe- en lifestylemarketing.
- Je weet hoe duurzame en ethisch verantwoorde communicatiestrategieën en brandingtechnieken voor luxe- en lifestylemerken te creëren en toe te passen.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Bachelor Bedrijfsmanagement (Mechelen) (Marketing) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Luxury & Lifestyle Marketing (B-TM-YB6575)
3 studiepunten
NederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht
26 uren
Eerste semester
N.




POC PBA BEDRIJFSMANAGEMENT MECH TMMA
Inhoud
- Inleiding tot Luxury & Lifestyle Marketing
- Positionering en branding
- Doelgroepanalyse en klantgedrag
- Retail en ervaring
- Communicatie en promotie
- Sociale verantwoordelijkheid en duurzaamheid
Studiemateriaal
Studiekost: 26-50 euro (De informatie over studiekosten zoals hier opgenomen is indicatief en geeft enkel de prijs weer bij aankoop van nieuw materiaal. Er zijn mogelijk ook e- en tweedehandskopijen beschikbaar. Op LIMO kan je nagaan of het handboek beschikbaar is in de bibliotheek. Eventuele printkosten en optioneel studiemateriaal zijn niet in deze prijs vervat.)
Verplicht handboek:
Satisfashion - Marleen Beevers - ISBN: 9789464750058
Toelichting werkvorm
Discussie - Gastcollege - Interactiecollege
Evaluatieactiviteiten
Luxury & Lifestyle Marketing (B-TM-YB8428)
Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Paper/Werkstuk, Presentatie, Medewerking tijdens contactmomenten
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
- 100% permanente evaluatie
- mondelinge vaardigheden
- schriftelijke vaardigheden
Meer informatie vind je op het leerplatform Canvas.
Toelichting bij herkansen
Voor dit opleidingsonderdeel zijn er geen deeloverdrachten.
Dezelfde modaliteiten als bij de eerste examenkans. Meer informatie vind je op het leerplatform Canvas.